Biography - ENGKai-Rouven Seeger is a professional singer and voice coach. He was born in Baden-Baden, Germany in 1976.
In 1983 he began his music studies at the Aurelius Sängerknaben and the school of music in Calw. There he was heard, in Germany and also abroad, as a Treble and soloist. At the German-State-Competition he won a prize in trio-singing. This led to a successful career as a singing teacher. In 1994 he began his vocal studies in Trossingen (GER), London (ENG), Basel (CH) and Gent (BE). Kai-Rouven earned a Graduate Diploma in Voice Teaching in Trossingen, and a Postgraduate Diploma of Vocal Performance in London. He studied singing with Monika Moldenhauer, Martyn Hill, Diane Forlano and Lied interpretation with Kurt Widmer. In 2000 he was awarded, together with Andrew Matthew Owen (Wales), the first prize in the „Elisabeth Schumann Duo Prize for Lieder“. In 2000 and 2001 he held a scholarship at St Michael's Church, Cornhill, London. Since 2020 he is a guest professor for German IPA at The Royal Conservatoire of Antwerp. Other accomplishments in his singing career are the Schubertiade in Schwarzenberg (A), one of the most important Schubert-Lieder Festivals of the world. He has participated in the Bachakademie Stuttgart under Helmut Rilling, WDR Rundfunkchor, Bayerischer Rundfunkchor, Balthasar-Neumann-Ensemble, Thomas Hengelbrock, Collegium Vocale Gent, Phillipe Herreweghe, Jos van Immerseel, René Jacobs, Yannick Nézet-Séguin, Ivor Bolton, Marcus Creed, Daniel Reuss, Hervé Niquet, Johannes Leertouwer, Florian Helgath, Bart Van Reyn, Dmitri Jurowski, Yannis Pouspourikas, Jan Schweiger, with Concerto Köln, Akademie für Alte Musik, Freiburger Barockorchester, Vlaams Radio Koor, Vox Luminis, La Petit Bande, BachPlus and the pianists Kristian Bezeuidenhout, Frank Braley and Jan Vermeulen. In his first opera production he appeared as Papageno in Mozart’s The Magic Flute at the State College Trossingen. At Trinity College of London, he sang Father in Hansel and Gretel by Humperdink. His professional Opera debut he gave in London at the Chochrone Theatre in Nino Rotas play, Il Cappello di Paglia die Firenze. Since 2005 he sung with the Balthasar-Neumann-Ensemble and Thomas Hengelbrock in Verdis Rigoletto and Falstaff in the Festpielhaus Baden-Baden. Bellini's, La Sonnambula, Rossini's Il Barbiere die Sivigla, a co-production with the Met NY and Bizet's Carmen. These operas were directed by Philippe Aurlaud and Bartlet Sher. His stage work includes RUHE with the Muziektheater Transparant Antwerp, with actors Josse de Pauw, Carly Wijs and Dirk Roothooft. He has joined the chorus of Opera Ballet Vlaanderen for productions of Verdi's Nabbucco, La forza del destino and Requiem. Mussorgsky's Khovanshchina, Wagner's Tannhäuser, Korngold's Das Wunder der Heliane, Hèctor Parra's Les Bienveillantes, Schreker's Der Schmied von Gent, Schumann's Faust and Janáček's Jenufa. |
Biographie - D |
Kai-Rouven Seeger (Bariton), geboren 1976, stammt ursprünglich aus Loffenau bei Baden-Baden (Deutschland).
Er begann 1983 seine musikalische Ausbildung bei den Aurelius Sängerknaben in Calw. Dort war er als Knabe und Solist im In- und Ausland zu hören. Im Trio stach er im Bundeswettbewerb für Gesang als Preisträger hervor. Einer langjährigen Tätigkeit als Musikpädagoge bei den Sängerknaben stand nun nichts mehr im Wege. Seit 1994 studierte er in Trossingen (Lehrdiplom), London (Aufbaustudium, Oper, Konzertgesang), Basel und Gent, Gesang, bei Monika Moldenhauer, Martyn Hill, Liedinterpretation mit Kurt Widmer und Diane Forlano. 2000 gewann er in London, zusammen mit seinem Pianisten Andrew Matthews Owen (Wales), den ersten Preis im "Elisabeth Schumann Duo Prize for Lieder". 2000 und 2001 war er Stipendiat der St Michael's Church Cornhill in London. Seit 2020 ist er Gastprofessor für Deutsch IPA am Königlichen Konservatorium in Antwerpen. Weitere Stationen seiner Sängerlaufbahn waren Solisten- und Ensembleauftritte bei der Schubertiade in Schwarzenberg, der Internationalen Bachakademie Stuttgart unter der Leitung von Helmut Rilling, des WDR, des BR, dem Balthasar-Neumann-Ensemble, Thomas Hengelbrock, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe, Jos van Immersel, René Jacobs, Ivor Bolton, Marcus Creed, Daniel Reuss, Hervé Niquet, Johannes Leertouwer, Florian Helgath, Bart van Reyn, Dmitri Juorwski, Yannis Pouspourikas, Jan Schweiger, mit Concerto Köln, Akademie für Alte Musik, dem Freiburger Barockorchester, Vlaams Radio Koor Vox Luminis und den Pianisten Christian Bezeuidenhout, Frank Braley und Jan Vermeulen. Erste Opernerfahrung sammelte er in Mozarts "Zauberflöte" als Papageno bei einer Produktion der Musikhochschule Trossingen. Danach folgte eine Opernproduktion des Trinity College mit Humperdincks "Hänsel und Gretel". Sein Operndebut gab er 2001 im Chochrone Theatre in London in Nino Rotas Oper "Il Cappello di Paglia die Firenze". Seit 2005 war er im Festspielhaus in Baden-Baden, zusammen mit dem Balthasar-Neumann Ensemble unter der Leitung von Thomas Hengelbrock, unter anderem in Verdis "Rigoletto", "Falstaff" und "Carmen" zu sehen. Regie führte bei allen drei Werken Philippe Arlaud. Danach folgte die Bellini Oper „La Sonnambula“, mit Cecilia Bartoli. Im Herbst dann Rossinis „Il Barbiere di Siviglia“, Regisseur: Bartlett Sher. Eine Co-Produktion der Metropolitan Opera New York. Seit 2007, ebenfalls ein wichtiger Bestandteil seiner Bühnenarbeit in Belgien, ist die Produktion "RUHE" mit dem Muziektheater Transparant Antwerpen. Zusammen mit Schauspielern wie Josse de Pauw, Carly Wijs und Dirk Roothooft. Bei Vlaamse Opera Koor Antwerpen/Gent war er unter anderem in „Nabbucco“, „La forza del destino“, dem „Requiem“ von Verdi, Mussorgski's "Chowanschtschina", Wagner's "Tannhäuser", Korngold "Das Wunder der Heliane" und Hèctor Parra "Les Bienveillantes", zu sehen. |
Biografie - NL |
Kai-Rouven Seeger werd geboren in Baden-Baden (D) in 1976 en is zanger en vocal coach. Op 8-jarige leeftijd begon hij als koorknaap te zingen bij de Aurelius Sängerknaben in Calw. Tijdens de “Bundeswettbewerb für Gesang” won hij verschillende prijzen met het jongenstrio waarmee hij ook op regelmatige basis de ‘Drie Knapen’ in de “Toverfluit” van Mozart vertolkte. Ze traden op in binnen- en buitenland. Later bleef hij bij het knapenkoor nog actief als pedagoog.
Zijn professionele studie begon hij in 1994 aan de ‘Staatliche Hochschule für Musik’ te Trossingen (D) bij Monika Moldenhauer. Na het halen van zijn ‘Lehrdiplom’ studeerde hij aan het Londense ‘Trintiy College of Music’ bij Martyn Hill (opera en concertzang) en was hij verbonden aan de St Michael's Church Cornhill. Tenslotte volgde hij nog twee jaar liedinterpretatie bij Kurt Widmer aan de ‘Hochschule für Musik’ te Basel. Destijds volgt hij lessen bij Diane Forlano in Gent. In 2000 won hij, samen met pianist Andrew Matthew Owen (Wales), de eerste prijs in de „Elisabeth Schumann Duo Prize for Lieder“. Hij kreeg toen ook de kans om aan de ‘Schubertiade’ in Schwarzenberg (Oostenrijk) deel te nemen, één van de belangrijkste festivals voor Schubert-liederen in de wereld. In 2002 zong hij op de Johann-Sebastian-Bach- Wettbewerb in Leipzig. Sinds 2020 is hij gastprofessor Duits IPA aan Het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Sindsdien is hij als solist en ensemble-zanger actief bij: Bachakademie Stuttgart, Westdeutscher Rundfunk, Bayerischer Rundfunk, Balthasar-Neumann-Ensemble, Collegium Vocale Gent, Concerto Köln, Akademie für Alte Musik, Freiburger Barockorchester, Vlaams Radio Koor en Vox Luminis. Hij werkte samen met dirigenten als Helmut Rilling, Thomas Hengelbrock, Phillip Herreweghe, Jos Van Immerseel, René Jacobs, Ivor Bolton, Marcus Creed, Daniel Reuss, Hervé Niquet, Edo de Waart, Yannick Nézet-Séguin, Rupert Huber, Florian Helgath, Bart van Reyn, Dmitri Juorwski, Yannis Pouspourikas, Jan Schweiger, Johannes Leertouwer en pianisten Kristian Bezuidenhout, Frank Braley en Jan Vermeulen. Zijn eerste operarol tijdens zijn studie te Trossingen was die van ‘Papageno’, in de “Toverfluit”. Daarna volgde de operaproductie “Hänsel und Gretel” van E. Humperdinck met het Trinity College. Zijn operadebuut maakte hij in 2001 in Londen in het Chochrone Theater met “Il Cappello di Paglia di Firenze” van Nino Rota. Sinds 2005 treedt hij op in het Festspielhaus van Baden-Baden, met het Balthasar-Neumann- Ensemble, waar hij onder andere zong in “Rigoletto”, “Falstaff” en “Carmen”. Telkens onder de regie van Philippe Arlaud. Daarna volgde Bellini's opera "La Sonambula" met Cecilia Bartoli. Dan Rossini's "Il Barbiere di Sivigla", een co-productie met de Metropolitan Opera New York. In België is hij, naast Collegium Vocale, sinds 2007 ook te zien in "RUHE" een productie van Muziektheater Transparant, onder andere in samenwerking met de acteurs Josse de Pauw, Carly Wijs en Dirk Roothooft. Bij de Vlaamse Opera werkte hij mee aan „Nabbucco“, „La forza del destino“, "Khovantshchina" het „Requiem“ van Verdi, Wagner's "Tannhäuser", Korngold "Das Wunder der Heliane", Hèctor Parra "Les Bienveillantes", Schreker "Der Schmied von Gent" en Schumann "Faust". |
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